Kuvat ja värit markkinointiviestinnässä

Visuaalisuus on yksi tärkeimmistä asioista markkinointiviestinnässä. Rakenna yrityksesi visuaalista identiteettiä huomioimalla kohderyhmän lisäksi yrityksesi arvot ja kilpailuedut.

Vaikuttavat kuvat

Kuvat ovat tärkeä osa markkinointiviestintää, koska ne puhuttelevat ja vaikuttavat tunteisiin tehokkaasti.

Kuvia valitessa on tärkeää huomioida kohderyhmä. Tehokas mainoskuva jää mieleen, tuo esille tuotteen hyödyt sekä herättää ostotarpeita.

Kuva toimii joskus yksin, mutta usein sitä käytetään sanallisen viestin tukena. Kuva myös vangitsee katseen, piristää sekä luo tunnelmaa.

Vinkki:

  • Vältä organisaatiolähtöisiä kuvia (esim. kuva teollisuushallista, jossa tuote valmistetaan).
  • Suosi asiakaslähtöisiä kuvia (esim. kuva tuotteen aikaansaamista hyödyistä).


Merkitykselliset värit

Värit herättävät mielikuvia ja auttavat yritystä vahvistamaan uskottavuutta toimialallaan ja erottumaan kilpailijoista.

Värien merkityksiä ja vaikutuksia tunteisiin on tutkittu paljon ja niihin liittyy myös kulttuurieroja.

Alla muutama valikoitu tulkinta:

o Punainen: huomio, kielto, vaara, rohkeus, palveluinto

o Oranssi: voima, menestys, viehätysvoima, vetovoima, auktoriteetti, ilo, ruokahalu

o Keltainen: positiivisuus, energisyys

o Valkoinen: uskollisuus, puhtaus

o Sininen: luottamus, rauha, varmuus, lempeys, viattomuus

o Vihreä: luonto, nuoruus, elinvoima, ekologisuus

o Turkoosi: tietoisuus, luovuus, puhtaus, raikkaus

o Musta: suru, katumus, sivistys, tyylikkyys

Lisätietoa väreistä ja niiden merkityksistä löydät täältä:
Coloria.net >

Näy edustavasti avullamme

Yritysilme, websivut, markkinointimateriaalit >
Esittelyohjelmat >

Comments are closed.